1.) Start met bloggen
Voordat de potentiƫle klanten bij jou klant zal kunnen worden moet men je natuurlijk wel weten te vinden. Men moet weten wie jij bent en wat je doet.
Bloggen laat de toekomstige klant zien dat jij de expert bent in je vakgebied, en dat jij de juiste persoon bent die hun de gewenste oplossingen en resultaten kan bieden.
2.) Teksten op je homepagina van je website
Zet op je homepage de volgende punten:
> tekst waarin men het probleem in kunnen herkennen wat zij hebben
> wat ze in plaats van het probleem kunnen krijgen
> welke oplossing jij kunt bieden
> een Call to Action van b.v. "meld je HIER aan voor een ontdekkingsgesprek"
3.) Prijzen op je website
Door prijzen te vermelden op je website zorg je ervoor dat men je gaat vergelijken met je concurrenten. Door geen prijzen te vermelden maar wel de resultaten die gewenst zijn kweek je nieuwsgierigheid, hierdoor vraagt men sneller een ontdekkingsgesprek met je aan.
4.) Start marketing campagnes
Marketing zorgt ervoor dat men je kan vinden. Je kunt dit doen door b.v. Social media, e-mail campagnes, geven van Webinars of Teleseminars, Enquete's, Spreken in het openbaar, gratis weggevers op je site.
5.) Plaats testimonials op je homepage van je site. (mensen willen graag garanties)
6.) Bel klanten op waar je al eerder mee hebt gewerkt en houd met hun een kort gesprek om erachter te komen of zij nog ergens mee worstelen waarmee jij ze kunt helpen. (doe ze een onweerstaanbaar aanbod of nodig ze uit voor een gratis sessie.
7.) Bel of mail al je eerdere potentiƫle klanten die NEE hebben gezegd tegen je gedane aanbod. Doe een nieuw aanbod, dit kan zijn een traject of een speciale behandeling in de vorm van een VIP-dag.
8.) Ga naar netwerkbijeenkomsten en probeer daar tijd te krijgen om te spreken
9.) Stuur de klanten waar je al mee hebt gewerkt een mooie kaart met je aanbod en een speciale bespaarbonus.
10.) Verkoop maar 1 ding: Een doorbraak - strategie - ontdekkingssessie of hoe je het ook gaat noemen. Geef deze gratis, maar hang hier wel een waarde aan.